محمدحسین محمدحسین ، تا این لحظه: 17 سال و 3 ماه و 14 روز سن داره

قلبهای کوچکم

خدا

1390/5/22 17:31
نویسنده : مامان ناز
126 بازدید
اشتراک گذاری

خدا مال همه است . مال من ، مال شما ، مال یکایک ما و شما . خدا نمایندگی انحصاری ندارد . خدا به تعداد آدم ها در زمین شعبه دارد . خدا تنها امکانی است که هیچ کس نمی تواند از من و شما بگیرد .

خدا تنها دارایی است که فقیران بیشتر از ثروت اندوزان دارند . خدا تنها ذخیره ای است که هیچ حکومتی نمی تواند مردم را از آن محروم کند یا توزیع آن را دراختیار خود بگیرد یا کوپنی و جیره بندی اش کند . خدا تنها قدرتی است که مظلومان بیش از ستمگران دارند . خدا تنها رفیقی است که در هیچ شرایطی رفیقش را تنها نمی گذارد و به او خیانت نمی کند . خدا تنها پناهگاهی است که امنیتش هیچ گاه به مخاطره نمی افتد و حفاظ و حصارش خلل نمی پذیرد .

خدا تنها روزنه ی امیدی است که هیچ گاه بسته نمی شود . خدا تنها کسی است که با دهان بسته هم می توان صدایش کرد و با پای شکسته هم می توان سراغش رفت . خدا تنها معشوقی است که به عاشقان خود عشق می ورزد . خدا تنها قاضی است که در قضاوتش احتمال ظلم و خطا نمی رود و عدالتش کمترین خدشه ای نمی پذیرد . خدا تنها خریداری است که اجناس شکسته را بهتر بر می دارد و بیشتر می خرد . خدا تنها حاکمی است که دنبال راهی برای خلاصی محکوم می گردد . خدا  تنها دارنده ای است که بی منت و چشم داشت می بخشد . خدا تنها دادستانی است که راه های فرار را نشان خلافکار می دهد و کلید زندان را در جیب مجرم می گذارد و چشمش را بر خطای گناهکار می بندد .

خدا تنها محبوبی است که محبان خود را تر و خشک می کند . خدا تنها حکمرانی است که هوای مخالفین خود را هم دارد و عصیانگران مملکت خود را هم از موهبت و لطفش محروم نمی کند . خدا تنها سلطانی است که دلش با بخشیدن خنک می شود نه با تنبیه کردن . خدا تنها کسی است که دشمنانش را هم بر سر سفره ی اطعامش می نشاند و به منکران و تکذیب کنندگانش هم روزی می دهد .

خدا تنها کسی است که علی رغم دانستن ، چشم می پوشد و در عین توانستن ، در میگذرد و می بخشد . خدا تنها حاکم مقتدری است که هیچ گاه در خانه اش را نمی بندد و هیچ کس را از خانه اش نمی راند . خدا تنها مالکی است که درخواست متقاضیان آزارش نمی دهد و اصرار و پافشاری خواهشگران ، کلافه اش نمی کند . خدا تنها پادشاهی است که ملاقاتش نیاز به وقت قبلی ندارد . خدا تنها کسی است که برای همگان بهترین را می خواهد و از عهده تامینش هم بر می آید . خدا تنها متعهدی است که اگر امانت وجودت را به دستش بسپاری بهتر از خودت مراقبت و محافظتش می کند و بیشترین سود را نصیبت می سازد .

خدا تنها کسی است که اگریک قدم به سویش قدم برداری ، ده قدم به سویت پیش می آید و اگر به سمتش راه بروی ، به سمت تو می دود . خدا تنها کسی است که اگر از تو محبت ببیند ، زیر دینت نمی ماند و با قدردانی شگفت و بی نظیرش تو را شرمنده می گرداند . خدا تنها کسی است که وقتی همه رفتند ، می ماند و وقتی همه پشت کردند ، آغوش می گشاید و وقتی همه تنهایت گذاشتند ، محرمت می شود . خدا تنها حاکم مقتدری است که برای بخشیدن گناهکار، هزاران بهانه می تراشد . هزاران وسیله می سازد و انواع عذرها و بهانه ها را به دست خطاکار می دهد تا تبرئه اش کند . ......

و ماه رمضان یکی از این بهانه ها و وسیله هاست و ازمهمترین و موثرترین و کارسازترین آن ها .

ماه رمضان ، مهلت یا وقت اضافه ای است که خدا برای غفلت زده ها و در راه مانده ها و دیر رسیده ها فراهم می کند .

ماه رمضان ، مهمانی دیار عالی است که خدا کارت دعوتش را برای همه مردم ، از کوچک ، بزرگ و پیر و جوان ، و عابد و عاصی ، و صالح و طالح می فرستد .

ماه رمضان ، مقطعی از زمان است که خدا ناز بندگان را می کشد ، به دنبال فراریان و گریختگان می فرستد و هر شرط و شروطی را برای ورود به خانه و مهمانخانه اش بر می دارد .

بیایید این فرصت آسمانی را دریابیم .


                                                                                     (آقای سید مهدی شجاعی)


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

سیمین
11 مرداد 90 17:21
خدا رو شکر که خدا رو داریم


پاسخ مامان ناز:
خدا رو داریم و هرچه که داریم همه را از خدا داریم . کاش که قدر نعمتهاش رو به خوبی بدونیم .